افراد بیشتر به دنبال پیدا کردن و اجاره ویلا شمال ارزان قیمت هستند

راهنمای جامع اجاره ویلا شمال ارزان

در سفر به شمال اولین چیزی که به ذهنتان خطور می­کند،اجاره ویلا شمال ارزان  است.هریک از این شهرها، با دارا بودن، مکان­های تفریحی بی­ شمار، به تنهایی توریست­ های زیادی را جذب و پذیرای آنان هستند. وقتی شما وارد این شهرها میشوید.

از قدیم الایام، افراد عادت دارند، به جز از شهر خود، به شهرهای دیگر، دیدن کنند؛ که به این جا به جایی مسافرت می­گویند. مسافرت، می­تواند جنبه­ های مختلفی داشته باشد؛ مثل، سفرهای ورزشی، زیارتی، کاری و…..

امروزه در ایران، سفرهای زیادی در حال انجام است. و یکی از این مناطق پرطرفدار که، مردمان زیادی به آنجا سفر می­کنند، شمال کشور است. این منطقه کم وسعت، شامل شهرهای زیبای، گیلان، مازنداران و گلستان است.

 

ما در ادامه این مطلب، با شما درباره، این شهرها، و چگونگی پیدا کردن محل اقامتگاه برای اقامت خود یا افراد دیگر صحبت خواهیم کرد. اقامتگاه ­های مختلف شامل: اجاره ویلا، سوئیت، است.

با هم خواهیم خواند:

  • پیدا کردن محل مناسب برای اقامت
  • ویژگی یک اقامتگاه خوب
  • چه نکاتی را در هنگام اجاره کردن خانه رعایت کنیم؟
  • تفاوت و شباهت­های، سوئیت و ویلا چیست؟
  • چه راه­هایی برای اجاره ویلا و سوئیت وجود دارد؟
  • چگونه مکانی با یک قیمت خوب پیدا کنیم؟

 

پیدا کردن محل مناسب برای اقامت و اجاره ویلا شمال

وقتی شما برای سفر چند روزه وارد شهری می­شوید، اولین کاری که می­کنید، پیدا کردن جایی برای ماندن هستید، که اولین گزینه هر توریستی، هتل است. اما نکته قابل توجه­ ای که وجود دارد که، افراد بیشتر به دنبال پیدا کردن و اجاره ویلا در شمال هستند. وخیلی دیگر، مایل هستند ویلایشان کنار دریا باشد، ولی؛ اکثراً، ویلاها و حتی سوئیت­ ها، دارای قیمت­ های نجومی می ­باشند؛ مخصوصاً اگر در کنار دریا باشد.

از این رو افراد به دنبال پیدا کردن و اجاره ویلای ارزان قیمت در شمال و لب دریا و یا حتی اجاره سوئیت ارزان قیمت در شمال می­باشند.

همانطور که گفته شد؛ خصوصیات افراد، برای پیدا کردن مکان مورد نظر خود، متفاوت است. مثلاً : کسی دوست­ دارد، در کنار دریا، ویلا یا سوئیت پیدا کند! شخصی مایل به پیدا کردن مکانی در جنگل و شخصی دیگر، ملاکش، ویلا یا سوئیتی در داخل شهر است؛ تا بتواند به امکانات موردنظرش دسترسی داشته باشد.

این امر شاید در نظر شما، کار بسیار راحتی باشد! چرا که باید کلی افراد هستند، که مایل به اجاره ویلا یا سوئیت خودشان به دیگر افراد می­باشند. اما سئوال بحث برانگیزی که وجود دارد؛ این است که، آیا واقعا هر ویلایی که به شما معرفی می­شود، خواسته­ های شما را به عنوان یک مکان مناسب برآورده می­کند؟

مسلماً این­گونه نمی ­باشد! اینجا است که با مثل، ” هر ارزانی بی دلیل نیست!” مواجه می ­شویم. چرا که شما در کنار ارزان بودن ویلا یا سوئیت، با مناسب نبودن آن مکان و دیگر مشکلات آن­جا مواجه می­ شوید. پس بهتر است، فقط گول ارزان بودن قیمت آن را نخورید.

در این لحظه، سئوال دیگری که پیش می ­آید این است، که؛

ویژگی یک اقامتگاه خوب چیست؟

اگر دقت کرده باشید؛ امروزه، ویلاهای زیادی ساخته شده ­اند یا در حال ساخت هستند. و اکثر این سازنده­ ها به موقعیت، و آب و هوای منطقه اهمیتی نمی ­دهند؛ و فقط فکر درست کردن و اجاره دادن ویلا هستند.

در همین راستا، بیشتر افراد در هنگام سفر به شمال، از وضعیت آب و هوای آن­جا، آگاهی لازم را کسب می­کنند، تا مسافرتی راحت و بدون دغدغه داشته باشند.

پس یکی از ویژگی­ های مهم در اجاره ویلا یا سوئیت، برای شما باید موقعیت و آب و هوای منطقه ه­ای، آن باشد.

از این رو، به یک ویژگی دیگر مواجه می­شویم!

آیا مکانی که می­خواهیم اجاره کنیم؛ دارای امنیت لازم برای یک خانواده است یا خیر؟

برای خیلی از افراد، موقعیت منطقه اهمیت چندانی ندارد! زیرا، فقط برای چند روز مهمان آ­ن­جا، هستند. اما، امنیت مکان دارای اهمیت بسیار زیادی است. چون این قبیل افراد مایل هستند، در چند روز اقامت خود، در جایی که مستقر هستند، امنیت منطقه­ اش تایید شده باشد. چون خواهان این موضوع­ اند که، در هنگام سفر، راحت خانه را ترک کرده و کسی مزاحم خود یا افرادی که با او همسفر هستند، نباشد.

اگر در حال سفر با ماشین شخصی هستید، بهتر است؛ هنگام کرایه کردن ویلا یا سوئیت، پارکینگ داشتن یا نداشتن آن را نیز ملاک خود قرار دهید؛ زیرا دیگر نگرانی بابت ماشین خود ندارید.

پیش از اجاره کردن ویلا، امکانات آن­جا را بررسی کنید!

اما چرا به شما، می­ گوییم که امکانات را بررسی کنید؟

در جواب این سئوال، شما مطلع هستید، هر خانه ­ای دارای برق، آب و … است.

اما با توجه به شرجی بودن، هوای شمال کشور و بارانی بودن آن، شما باید جدا از چک کردن آب و برق، از دارا بودن وسایل گرمایشی و سرمایشی در هنگام اجاره کردن ویلا مطمئن شوید؛ وگرنه با مشکلاتت زیادی مواجه می­شوید.

از دیگر امکاناتی که گفته شد، می­توان به تمیزی و بهداشت خانه، دارا بودن سرویس بهداشتی متناسب با نیاز شما نام برد. چرا که بسیاری از مالک­ های ساختمان، اصلاً خانه را تمیز نمی­کنند و یا مستاجر قبلی، به نظافت آن­جا، توجهی نکرده و در نتیجه، مستاجر بعدی، سریع مستقر می­شود و مالک متوجه تمیز نبودن، خانه نمی­شود.

به زمان مسافرت و اقامت خود دقت کنید. با شروع تعطیلات، افراد بیشتر برای مسافرت اقدام می­کنند؛ در نتیجه، منجر به شلوغی جاده­ ها یا مکان­ های تفریحی می­شود. پس اگر از جاهای شلوغ خوشتان نمی ­آید، به این مسئله دقت نمایید.

و در آخر، وقتی برای اجاره، از مکان دیدن می­کنید، حتما به ساختمان که، دارای ترک با نشتی نباشد دقت کنید. چرا که اگر اتفاقی افتاد، شما آسیب جسمی نبینید و اینکه، مطمئن شوید، خانه دارای کپسول آتش­نشانی باشد.

 

اجاره سوئیت یا اجاره ویلاشمال ، همانند هتل نیستد

چه نکاتی را در هنگام اجاره کردن خانه رعایت کنیم؟

در این سفر باید نکاتی را حائز اهمیت، دانست تا سفری راحت و بدون استرس را تجربه کرد.چرا که اجاره سوئیت یا اجاره ویلا، همانند هتل نیستد که کسی به آن نظارت کنند و  این شما هستید که، باید تمامی مسائل را بررسی کنید. این نکات، شامل موارد زیر است:

  1. باید در هنگام سفر، با خود قفل کتابی همراه داشته باشید. جدا از اینکه شاید خانه، دارای قفل باشد؛ ولی بعضی از مالک­ ها بدون اجازه افراد و هماهنگی قبلی وارد خانه می­شوند. حتی جهت اطمینان، برای ساک یا چمدان­های خود، قفل بزنید.
  2. در هنگام اجاره ویلا یا اجاره سوئیت، از اینکه آن شخص مالک آن­جا، است یا خیر، اطمینان حاصل کنید؛ تا دچار مشکلاتی، از قبیل کلاهبرداری نشوید.
  3. بعد از اجاره کردن ویلا یا سوئیت، در امانت داری، کوشا باشید. خانه را همانطورکه به شما تحویل داده شده، پس بدهید.
  4. در طی زمانی که با مالک، صحبت کرده­ اید، در خانه مستقر شوید و در زمان گفته شده، خانه را ترک کرده؛ تا ناراحتی برای دو طرفین ایجاد نشود.
  5. با مالک، برای تاخیر در ورود یا خروج از خانه، توافق کنید، تا مالک اگر مایل به اجاره دوباره بود، آگاه به زمان اجاره مجدد ویلا باشد.
  6. وقتی مستقر شدید، سعی کنید اگر در همسایگی شما، کسی ساکن است، مزاحمتی ایجاد نکنید.
  7. اگر خانه، به امکاناتی مجهز بود،مثل( ماشین لباسشویی، کولر، اجاق گاز و…) از سالم بودن آن­ها اطمینان حاصل کنید، تا در پایان قرار داد، هزینه اضافی برای شما ایجاد نشود.
  8. در برخی از ویلاها یا سوئیت­ ها، گرفتن مهمانی، همراه داشتن حیوانات خانگی و… مجاز نیست! حتماً از قبل، با مالک در این خصوص صحبت کنید؛ تا ناراحتی برای شما و دیگران پیش نیاید.
  9. با مالک در خصوص آنکه، اگر قرارداد خانه، کنسل شد، آیا باید هزینه ها­ی در این صورت داده یا پس گرفته شود، صحبت کنید.
  10. بعضی از ویلاها دارای ظرفیت­ های هستند. بامالک در خصوص تعداد نفراتی که قرار است، در ویلا مستقر شوند، صحبت کنید.

 

تفاوت و شباهت­های، سوئیت و ویلا چیست؟

شاید با خودتان فکر کنید، سوئیت و ویلا، هر دو یکی هستند و فقط اسمی جدا دارند! ولی اصلاً این گونه نیست. این دو، در ظاهر شاید شبیه به یکدیگر باشند؛ اما، تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پس اول از همه برای شما، اینکه این دومکان را تعریف می­کنیم.

ویلا به چه مکانی می­گویند؟

ویلا، ساختمانی است که، در هر طرف دارای نمایی زیبا است، و گاهی امکانات خاصی، مثل استخر، سونا، جکوزی، فضای سبز و … را در خود جای داده است. و بیشتر، در جاهایی ییلاقی و اطراف شهرها ساخته شده می­شود.

سوئیت به چه مکانی گفته می­شود؟

همانطور که از اسمش پیدا است؛ سوئیت، یک اتاق بزرگ، با تقسیم بندی کم که شامل، حال و اتاق است. حتی، در هتل­ها نیز، اتاق­های بزرگ را که مستقل هستند، را به عنوان سوئیت نیز اجاره می­دهند.

شباهت آن­ها در چیست؟

می­شود گفت: شباهت آن­ها، فقط در دارا بودن، و پذیرایی و اتاقو سرویس بهداشتی است. و هم اینکه هر دوی آن­ها دارای وسایل مورد نیاز برای سکونت هستند. مثل: تخت خواب، مبل، فرش،موکت و… است.

تفاوت آن­ها در چیست؟

همانطور که در تعریف گفته شد؛ سوئیت، فقط دارای پذیرایی واتاق و سرویس بهداشتی است. حتی این مکان گاهی اگر فضایی وجود داشته باشد، به آن آشپزخانه خیلی کوچکی اضافه می­کنند. ولی ویلا، جدا از اینکه می­تواند؛ امکانات بسیار زیادی، حتی تفریحی را در خود جای دهد. این خود یک تفاوت بسیار بزرگ، است.

از دیگر تفاوت­ های آن­ها می­ توان؛ به قیمت اجاره آن دو اشاره کرد. همانطور که مشخص است، ویلا، با دارا بودن امکانات زیاد، مشخصاً قیمت بیشتر نسبت به سوئیت دارد. و هر چه این امکانات بیشتر باشد؛ مسلماً قیمت کرایه آن نیز بیشتر می­ شود. اما از این موضوع، می­توان؛ نتیجه مطلوب دیگری هم پیدا کرد. آن هم این است که؛ اجاره سوئیت، از نظر اقتصادی به نفع افرادی است، که؛ مایل به خرج کردن زیادی نیستند. حتی گاهی، قیمت یک سوئیت، از گرفتن یک اتاق در هتل، به صرفه ­تر است.

ویلا، دارای فضای باز، در اطراف خود است؛ که شما می­توانید، در آن بازی یا ماشین خود را پارک کنید یا حتی هر دوی آن! این موضوع بستگی به اندازه متراژ ویلا اجاره ­ای شما دارد. ولی، برعکس این موضوع، سوئیت، این قابلیت را ندارد. و فضای اطراف آن معمولاً ساختمان­های دیگر است.

حتی با اشاره به این موضوع، می­شود گفت: چشم انداز ویلا و سوئیت نیز،باهم تفاوت­های بسیار زیادی دارند.

اما این موضوع نیز گفتنی است، که؛ سوئیت ­های خاصی نیز وجود دارد، که، با کمترین جای ممکن، قابلیت­ های چشمگیری را دارا هستند. و مسلماً این قابلیت­ ها، قیمت­ آن را نیز بیشتر می­کند.

چه راه­هایی برای اجاره ویلا و سوئیت وجود دارد؟

اجاره کردن مکانی برای ماندن، از چند روش امکان پذیر است!

  • یکی از این روش­ ها، این است که، بعد از ورود به شهر مورد نظرتان، شما با افرادی که ویلا و سوئیت اجاره می­ دهند مواجه می­شوید. این افراد، با چرب زبانی، و گفتن وعده­ هایی شما را به دیدن خانه مورد نظر هدایت می­کنند و شما را ترغیب به اجاره می­ کنند. عیب این کار را می­توان؛ به اینکه وقت زیادی را از شما می­گیرد، اشاره کرد. چون اگر ویلا یا سوئیت، با خواسته­ های شما برابر نباشد، باید از چند مکان دیدن کنید، که کار مشکلی است. حتی گاهی، شما مجبور به انجام چونه زدن، بر سر قیمت مکان می­شوید. از دیگر مشکلات این امر، به دروغین بودن مالک ساختمان، می توان اشاره کرد. متاسفانه افرادی هستند؛ که با جا زدن خود به نام مالک، ویلا یا سوئیتی را به شما و دیگران اجاره می دهند.
  • روش دوم، اجاره کردن ویلا یا سوئیت، از طریق، سایت­ های معتبر است. این کار از شما وقت کمی را نسبت به روش قبلی، اتلاف می­ کند؛ و حتی نیاز به انجام چونه زنی نیست. در سایت، عکس خانه، و گفتن امکانات آن، پیدا کردن را برای شما، خیلی راحت می­کند. این روش، محدودیت، زمانی برای شما ندارد و شما می­توانید، در هر زمانی که دوست­ داشتید اقدام به انجام کنید.

یکی دیگر از خصوصیات­ های این روش، تنوع مکان­ های مورد نظر شما و قیمت­ های معقول و به صرفه است. حتی گاهی با یک بار، اقدام به رزرو مکان از طریق سایت، برای بار بعدی می­توانید، از تخفیف­ های موجود در آن نیز استفاده کنید.

فقط در این خصوص شما باید، از معتبر بودن سایت، اطمینان­ های لازم را کسب کنید تا مشکلاتی مثل: تطابق نداشتن ویلا یا سوئیت، با چیزهایی که در سایت گفته شده یا کلاهبرداری، نشوید.

  • روش سوم، پیدا کردن، املاکی یا بنگاه ایی باشید، که؛ به افراد ویلا یا سوئیت، اجاره می­ دهند. یکی از مزییت­ های آن این است، که؛ شما می­دانید املاکی، جای معتبری است. اما در این روش هم شما باید مواظب کلاهبرداری نیز باشید. در این روش، شما، با محدودیت زمانی مواجه می­شوید! چرا که بنگاه­ ها در تایم­ های مشخصی باز یا بسته می­شوند و یقیناً این تایم­ ها برای شما، مشکلاتی را نیز به وجود می­آورد.

چگونه مکانی با یک قیمت خوب پیدا کنیم؟

در متن بالا، ما به شما، راه­ های پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب را گفتیم. اما اینکه چگونه، جایی را پیدا کنیم که، قیمت آن به صرفه باشد، و هزینه­ های سفر را کاهش دهد، را بگوییم.

اول از همه، شما باید در تایم مناسب سفر کنید! اما این موضوع چه ربطی به قیمت، ویلا یا سوئیت دارد؟

شما فکر کنید! اگر در هنگام تعطیلات خاصی، به مسافرت بروید؛ مسلماً قیمت همه خانه ­ها زیاد می­شود. مثلاً: در هنگام تعطیلات عید نوروز، تعداد مسافران به شمال کشور زیاد است، و افرادی برای درآمد زایی در این تایم، نرخ خانه­ های کرایه­­ ای را زیاد می­کنند. در این زمان، حتی اجاره سوئیت در شمال نیز به مصرفه نیست.

در زمان­هایی مثل: زمستان، پیدا کردن و اجاره ویلای ارزان قیمت کار راحت­ تری است. حتی شاید قیمت یک ویلا در زمستان با قیمت بک سوئیت در عید نوروز برابری کند.

در مرحله دوم، شما می­توانید ، اجاره ویلا ارزان شمال را ، بدون در نظرگرفتن موقعیت خاص آن ویلا و سوئیت، مثلاً: ساحلی یا جنگلی، حساب کنید. حتی، ویلاها یا سوئیت­ های خاص، برای شما، هزینه­ های گزافی را به ارمغان می­ آورند.

در مرحله سوم، برای پیدا کردن، و اجاره ویلا ارزان در شمال، شما باید، زودتر از موعد، اقدام به رزرو کنید. همانطور که گفته شد، وقتی وارد، تعطیلات می­شوید، قیمت بالاتر می­رود، از این سو، شما باید حداقل یک ­ماه، به شروع تعطیلات، رزرو را انجام دهید. اینکار باعث می­شود شما با یک قیمت منصفانه مواجه شوید تا قیمت­ های نجومی و زیاد.

در مرحله آخر، شما باید بدون عجله دنبال جای مناسب خود باشید. اگر با عجله و بدون برنامه ریزی، جلو بروید، باید از اجاره ویلا ارزان قیمت شمال دست بکشید. البته لازم به ذکر است، ممکن است، شما با شانس زیادی همرا باشید و به راحتی ویلا ارزان قیمت لب دریا پیدا کنید.

به طور خلاصه….

مسافرت رفتن، یکی ار تفریحات قشنگ و به یاد ماندنی برای افراد است. و تمامی اشخصاص سعی می­کنند، در این مسافرت نهایت لذت خود را سفرشان ببرند. ولی گاهی با مشکلاتی، مسافرت را به تاخیر می­ اندازند یا حنی آن را کنسل می­ کنند.یکی از آن دلایل که افراد زیادی، به آن دچار هستند؛ قیمت مکانی، است که؛ می­خواهند مستقر شوند. امروزه قیمت اجاره ویلا یا سوئیتی، برای یک شب نیز خیلی زیاد شده است. ما در این مقاله، نهایت تلاش خود را بکار برده­ ایم، با وجود افزایش قیمت­  ها، به شما راه­ هایی که می­توانید مکانی را با کمترین و حداقل قیمت­ های موجود را، در حال حاضر پیدا کنید؛ را بگوییم.

در حین پیدا کردن ویلا یا سوئیت مناسب، با بهترین قیمت و شرایط از همه نظر، آگاه و مواظب باشید؛ تا دچار مشکلات دردسرساز نشوید؛ پس با مجموعه ویلاولز ،سفری آرام و لذت­بخشی را تجربه کنید.